Reklama
 
Blog | Martina Bittnerová

ČSOB nutí své klienty k podvodu

Před čtyřmi roky mě velká osobní tragédie donutila řešit bytovou situaci. Scházely mi volné prostředky, tudíž jsem si musela na bydlení půjčit. Realitní makléř mě nasměroval na tehdejší ČMSS (stavební spořitelnu). Bohužel na ni a bohužel pro mě.

Nebudu líčit tu ponižující anabázi, kterou jsem u této společnosti zažila. Nechci se k tomu už vracet a popisovat nekompetentnost jejích zaměstnanců včetně toho „odborníka“, jenž mi  vytvořil nelogickou úvěrovou smlouvu. Protože se to stalo a nejde to odestát. Dnes bych to řešila pochopitelně jinak. Jenomže tenkrát jsem vnější svět viděla v mlze.

Nyní vím jistě, co bych udělala, rozhodně bych se v oblasti financování bydlení vyhnula ČMSS (dnešní ČSOB). Doporučuji to ostatně každému, koho jsem v posledních letech potkala. Důvody mohu uvést v zásadě jednoduché a jasné.

Nikoho asi nepřekvapí, že mi úvěrový specialista nastavil naprosto neuvěřitelnou úvěrovou sazbu, protože když se člověk ocitne v problémech, musíme na něm vydělat. Samozřejmě. A vydělávají dodnes.

Za tu dobu, kdy jsem bohužel klientem uvedené společnosti, se mi v interním systému vyměnilo několik jmen takzvaných poradců. A několik dalších jsem požádala o radu. Radu z důvodu, že mi každý vypráví něco jiného a jak si neustále ověřuji, většina těch informací si vzájemně odporuje. Vlastně existují poradci dvojího druhu. Jedni se chovají a jednají nesmírně arogantně. Většinou ale mají docela přehled a hrozně rádi se pitvají v minulosti, tudíž výroky typu: “ Vy jste tehdy nebyla bonitní“ a podobné narážky k nim patří jako vozová hradba k Žižkovi. Když řeknu pravdu – zasebevraždil se mi partner a padla jsem na úplné dno, vyvolá to na jejich tváři zvláštně kyselý výraz. A mě pokaždé napadá, to si nemohou někam do poznámek jednou provždy napsat, co se mi stalo, aby mě ušetřili podobných připomínek? Já to nehodlám  poslouchat, ani na to posté odpovídat. Nemusím a nechci! Arogantní poradci mi však spolehlivě vždycky oznámí, že se s tou sazbou nedá nic dělat, a dokud budu žít, budu ČSOB platit. A ještě bych se měla pojistit, protože kdybych také dobrovolně ukončila život, což se u lidí mého druhu stává, nakonec  ještě nebohá banka prodělá.

Druhá skupina poradců volí jiný styl. Snaží se předstírat, že klientům poskytuje perfektní servis. Používá  jednotnou strategii. Ta zní – pokud bych chtěla snížit úrokovou sazbu, musím si vzít sto tisíc navíc. K tomu ovšem  přikládám znovu potvrzení o výši příjmů a ještě na ty další peníze  povinně sháním faktury.

Když tuto nesmyslnou nabídku odmítnu, protože opravdu chci jen splácet svůj dosavadní závazek, začnou mi vysvětlovat, abych si sehnala faktury od přátel, protože tu navýšenou částku mohu přece hned vrátit. V podstatě mě nutí k podvodu. Zmíněný návrh jsem přitom slyšela nejméně pětkrát a pošesté se mi připomenul v telefonátu nově přidělené poradkyně. Slibovala mi refinancování. Znělo to lákavě, nicméně jsem jí sdělila, že pokud  spočívá v tom, abych si vzala další peníze na úvěr, tak o to nestojím. Nikdy jsem nepodváděla a začínat s tím ve svém věku nehodlám. Ona se samozřejmě zaštiťovala čistotou svého návrhu.

Ve výsledku ale její nabídka přesně kopírovala oněch sto tisíc a dalších podmínek s tím souvisejících. Milá dáma mi do telefonu jednoduše lhala. Na lhaní poradců jsem si do jisté míry zvykla. Ale toto poslední jednání mě zcela odrovnalo. U online rozhovoru seděly totiž nakonec dvě odbornice (ta moje s vedoucí) a pálily do mě nečestnými a manipulativními výroky: „To je Vaše věc, když nechcete ušetřit… My to nenutíme.“ Ale doslova mi cpaly neakceptovatelná řešení. A když vystřílely všechny neférové argumenty, vnucovaly mi, abych si alespoň založila účet u banky ČSOB, kterou jsem asi před šesti lety opustila a vím proč. V závěru jednání mi moje poradkyně slíbila zaslat mailem kalkulaci, která mi samozřejmě nikdy do schránky nedorazila.

Je opravdu natolik složité pochopit, že by  firma, které jsem vzorně platícím klientem, měla umět nabídnout něco jiného než podvod? Je skutečně tak těžké přijmout skutečnost, že poradce solidní firmy naslouchá přáním a potřebám zákazníka?

Po uvedeném debaklu jsem slušně požádala paní poradkyni, ať si mě vyřadí ze své databáze, protože mě uvedla přinejmenším v omyl. Vůbec na to nereagovala. Tudíž je mojí poradkyní dodnes.

O obecné kvalitě sítě obchodních míst asi nejlépe vypovídá to, že jedna z poradkyň u nás ve městě neovládá ani pořádně český jazyk a kdyby si nevypomohla obrazovkou notebooku, s klientem se nedomluví. Tedy pokud ten nehovoří ukrajinsky a rusky.

V mezidobí jsem zašla přímo na pobočku ČSOB banky s tím, aby mi nějak pomohli. Dozvěděla jsem se, že oni na toto stavební spoření nemají zkoušky a ať se obrátím na odborné poradce. Bankéřce jsem upřímně sdělila, že jsem právě k nim ztratila důvěru, protože nejednají férově a o jejich profesionalitě by se dalo diskutovat. Jen pokrčila rameny. Mohla pokrčit, protože údajně v celé pobočce ČSOB není nikdo na stavební spoření bývalé ČMSS vyškolen. To už se klient může opravdu pouze smát, neboť větší amatérismus si snad nelze ani představit.

Dlouhou dobu jsem se domnívala, že firma ČEZ patří v oblasti zákaznického servisu k těm nejhorším na trhu. ČSOB mi však ukázala, že to dno může sahat ještě níž.

A tak se doslova modlím, abych se jednou dostala k celé částce a tu spolu s dalším nehorázným poplatkem ve výši 1500 Kč mohla ČSOB zaplatit a tím se jí navždy zbavit. Bohužel mě v té cestě zastavil covid.

 

Dovětek:

V textu záměrně neuvádím konkrétní jména poradců. Podle mého soudu jejich jednání souvisí s tím, jakým způsobem je vyškolila ČMSS a následně ČSOB. A co se týče samotné nabídky, zřejmě je portfolio produktů ČSOB natolik chudé, že mi nemohou poskytnout nic jiného a lepšího.

 

 

Zdroj obrázku. www.pexels.com

Reklama